Op 19 januari 2022 organiseerden we met Studio Averbode een brainstorm over het thema Klimaat en kinderen/jongeren. Organisaties als De Watergroep, Aquafin, Essenscia, Pharma.be en Touring schoven mee aan tafel.
Onze Creative Director Tom Loockx en Business Development Director Inge Vander Velpen daagden hen uit om samen na te denken over de rol van bedrijven in de educatie van kinderen/jongeren over dit topic. Om zo hun Corporate Educational Responsibility op te nemen en mee te bouwen aan hun toekomst.

Geen ver-van-mijn-bedshow
Klimaat en klimaatverandering in het bijzonder zijn niet langer een ver-van-mijn-bedshow. Iedereen (van beleidsmakers tot bedrijven, maar ook jij en ik) is bezig met de uitdagingen die het klimaat ons voorschotelt.
Maar het zijn vooral onze kinderen en kleinkinderen die de grootste slachtoffers zullen zijn van de klimaatverandering. Net daarom zijn zij een belangrijke doelgroep in dit debat.
Anderzijds geloven wij ook dat de oplossingen en grote veranderingen net van kinderen kunnen komen. Zij zijn het die ons kunnen aanzetten tot nadenken en een andere manier van leven.
Het resultaat van de workshop zijn twee concepten die verder worden uitgewerkt, samen met deze partners. To be continued …




Maatschappelijke relevantie
Met Studio Averbode geven we organisaties een platform om maatschappelijk relevanter te worden, en om zo vroeg mogelijk met kinderen en jongeren te connecteren. Anderzijds is er de toenemend vraag vanuit onderwijs en kinderen/jongeren. Om ‘de bedrijfswereld’ binnen te brengen in ‘de onderwijswereld’.
Heb je zelf een relevant thema voor kinderen en jongeren waarover je graag met andere organisaties wil sparren? Laat het ons weten!